Jeřábí cvik

JEŘÁBí CVIK

Cvik se může provádět vstoje, vsedě nebo vleže na zádech.

1. Třete si chvíli energicky dlaně o sebe. Ohřejete si tak ruce a do dlaní a prstů vám tak bude proudit víc energie.

2. Položte si ruce dlaněmi dolů na spodní část břicha, a to tak, aby ruce spočívaly po obou stranách pupku.

3. Vdechněte nosem se zavřenými ústy.

4. Začněte pomalu vydechovat a přitom si rukama lehce tlačtena břicho tak, že budete břicho zvolna zatlačovat dovnitř.Tento pohyb jemně vytlačuje vzduch ze spodní části plic. (Ruce tak plní stejnou úlohu jako pokrčená jeřábova noha.) V této fázi si představujte, že z vašich plic odchází všechen vzduch a s sebou odnáší všechny mikroorganismy,jež jste měli v plicích.

5. Jakmile jste vydechli všechen vzduch z plic, začněte se znovu nadechovat. Přitom vykleňte břicho, jako byste je chtěli nafouknout jako balón. Pokuste se nevypínat hruď,použijte jen svalstva v dolní částí břicha.

6. Úplný výdech, po němž následuje nádech, představuje jednu dechovou fázi. Zpočátku dokážete udělat souvisle dvě až tři dechové fáze. Postupem času byste však měli dojít až k výsledku 12 dechových fází najeden záběr.

JEŘÁBÍ CVIK VSTOJE

Tento cvik se podobá Jeřábímu cviku vsedě s tím jediným rozdílem, že cvičíme vstoje. Kromě toho, že nám tento cvik upevňuje smysl pro rovnováhu, stimuluje nervový systém, posiluje vnitřní orgány a zvyšuje ohebnost v kolenou, kotnících a kyčelních kloubech. Rovněž posiluje krevní oběh v dolních končetinách a odstraňuje náchylnost ke křečím v nohou, ke křečovým žilám a ke chladnutí nohou.

1. Postavte se zpříma s nohama vedle sebe tak, aby se vzájemně dotýkaly patami i palci.

2. Pokrčte nohu a třete si chodidlo o lýtko druhé nohy.

3. Pokrčenou nohu zvolna posunujte vzhůru po druhé noze tak, že po každých pěti či deseti centimetrech pohyb přerušíte. Nohu doveďte až do polohy, kdy je opřena o horní přední stranu stehna druhé nohy, patou v klíně a s prsty mířícími ke kyčelnímu kloubu.

4. Pak si masírujte chodidlo rukama. Masírujte si rovněž prsty u nohou, abyste si tak povzbudili nervy a krevní oběh.

5. Pak pomalu vzpažte a nadechujte se. Přibližte dlaně rukou k sobě, jak to jde nejvíce.

6. Dýchejte normálně a zůstaňte v této pozici, jak dlouho to vydržíte, aniž by vás to příliš namáhalo.

7. Při jednom z výdechů spusťte paže dolů a postavte se na obě nohy. Pak provádějte stejný cvik druhou nohou.

8. Zopakujte cvik ještě jednou každou nohou.

 

6 komentářů u „Jeřábí cvik

  1. Pingback: pns 2017
  2. Pingback: roofing
  3. Pingback: GVK Bioscience
  4. Pingback: Dungeon

Komentáře nejsou povoleny.